Little Green Market

 

Med doften från det lokala bageriet eller att få lyfta det nyplockade äpplet och känna dess doft.  Att uppleva pulsen från staden och samtidigt känna närheten i din närbutik på hörnet eller den lokala marknaden. Med Little Green Market vill vi fånga känslan och upplevelsen.

 

 

 

 

 

 

 

 

I en föränderlig tid med hela världen som marknad är det idag ännu viktigare att skapa en känsla i allt vi gör. Den digaitala världen erbjuder närhet och enkelhet, men är i total avsaknad av stimulans av alla våra fem sinnen samtidigt. Med doften från nyskördade tomater från den lokala odlaren eller smaken från en nyskalad Tarocco blodapelsin från Sicilien, är den fysiska butiken oslagbar i konkurrensen om kundens upplevelse.

För kunden är produkten nummer ett… färg, form, smak och doft som kommer med fräscha varor. Men för att skapa den perfekta upplevelsen krävs något mer. Idag vill kunden ha en upplevelse, en upplevelse runt varan, en upplevelse som är något mer än bara varan. Kunden vill ha en känsla, en känsla av tidigare upplevelser eller minnen och i många fall så identifierar sig kunden med en specifik känsla eller upplevelse. Kunden som älskar medelhavsmaten, nöjer sig inte med maten utan har citrusväxter på balkongen och kör kanske en Italiensk bil. Eller kunden på landsorten som älskar storstäder och minns sina resor till New York med pulsen och fruktmarknaden runt hörnet några steg från hotellet. Och någonstans här vill vi med Little Green Market fånga känslan, känslan av storstadspulsen men ändå närheten till den lokala fruktmarknaden.

För att du ska kunna attrahera fler sinnen än vad den digitalavärlen kan erbjuda har vi tagit fram en ny inrednigsfamilj, en familj vi kallar för Little Green Market.