Har du koll på dina säljplatser?

Attraktionskraften ökade från 6,4 % till 20,8%

Har du koll på hur attraktiva och lönsamma dina säljplatser är?

ICA Maxi i Västerås är pilotbutik för Prezision 4 där ett av verktygen är att mäta attraktion och lönsamhet på säljplats på ett enkelt sätt.

En fredag bestämde de sig för att göra sin bästa säljplats mer attraktiv för sina kunder, detta gjorde dom genom att fundera ut vilka varor kunderna behövde till fredagsmyset.

Genom att placera rätt varor vid rätt tidpunkt gick säljplatsen från att vara bra till en supersuccé.

I detta fall innebär det att på en dag ökade antalet kunder som handlade på en säljplats från 6,4% till 20,8 %, eller från 324 till 1392 köp.

Tänk om alla säljplatser kunde vara så attraktiva.

Läs mer om Prezision här!

Med Prezision 4 får du facit på vilka varor som fungerar på vilka säljplatser, vilket leder till en mer lättarbetad och lönsam butik.

Vill du vara nästa pilotbutik, kontakta oss på Prezision.

Karin Askerfelt
072-700 00 85