Maxad attityd säljer mer!

Attityd

En positiv attityd säljer mer! Ja, javisst….men det vet ju alla redan, tänker ni säkert nu! Men hur är det nu i gruppen på jobbet? Är det en härligt positiv jargong? Eller deppar alla över det dåliga vädret, dåliga arbetstider, klimatförändringar eller över oförstående människor? Sanningen är säkert den….att det går upp och ner, som i livet i största allmänhet! Men vad kan man göra för att komma tillrätta med det här, då?

Vi på Vizuera träffar underbara, positiva och sprudlande människor när vi reser land och rike runt! Men ibland så händer det att människor kommer in i tuffa perioder i livet…och det kan påverka ett helt butikslag. Vi på Vizuera har en utbildning som heter ”Lyftet – Attityd” som är en positiv energikick för alla i butiken! Det här är en härlig inspirationsföreläsning med mycket igenkänning och mycket skratt som ger en ordentlig tankeställare.

Syftet med utbildningen är att skapa en positiv energi och ge en hel grupp av anställda, en ny syn på sina och andras attityder. Enligt mystery shopping-företaget Daymaker´s senaste undersökning, så är attityd det viktigaste….”Det viktigaste momentet i hela kundmötet” är just ett välkomnande ”Hej!”.

Media Markt Västerås Foto Jonas Bilberg

Målgruppen brukar vara hela butikslag eller utvalda avdelningar, som vid event eller nyöppningar går denna utbildning för att få sig en ”mini-kick-off”. Ibland är det helt enkelt helt vanliga butiker, som behöver ”tänka om, tänka rätt”…..

Innehållet i utbildningen ”Lyftet – Attityd!” är bl.a.:

  • Vilket ansvar har vi för vår attityd? Vilka signaler skickar vi ut till våra kunder och arbetskamrater?
  • Kunden…vilka förväntningar finns!?
  • Kundernas beteenden.
  • Attityd – sju vägval i ditt liv!
  • Dålig attityd så sprids den!
  • God attityd så sprids den!
  • Ditt kroppsspråk visar din attityd
  • Vad kan jag göra för mitt arbetslag?
  • Service och attityd – hur hör det ihop?
  • Så blir du en stjärnsäljare!

Ja, ni förstår ju själva att den här utbildningen är en ”överlevnadsutbildning” för alla butiker eller företag överlag. Så, låt er inspireras på ”Lyftet – Attityd”….och låt sedan er nyvunna energi sprida glädje till era kunder….och ni får lojala, trogna och lyckliga kunder, vilket ger ett lyckligt arbetsteam….den goda cirkeln är sluten!

”Lyftet – Attityd”  görs under en dag och passar både dagligvaruhandeln & sällanköpshandeln. Vi skräddarsyr den gärna för att passa olika företag. Ibland behövs mer tid och utbildning i vissa ämnen.

Om ni är intresserade av att veta mer om denna eller någon av våra andra utbildningar, så hör av er antingen via formuläret nedan eller via telefon. Våra telefonkontakter hittar ni under vår Kontakt-sida!

Ha en fortsatt bra dag!