Referenser

MIO

Mio är sedan många år kund hos Vizuera. Framför allt har ledare och varuhuschefer kontinuerligt deltagit i längre utbildningar – dessutom har alla Mio-medarbetare genomgått säljutbildningar. Bo Johansson på Mio tycker att utbildningarna har tillfört ett nytt driv i organisationen. Engagemanget och ansvarskänslan har ökat, säger han.

– Jag tror att de flesta medarbetare hos oss på Mio vill utvecklas och ta ett större ansvar i sina butiker. Och vi tror på dem och erbjuder till exempel utbildningar. Det får dem att vilja växa i organisationen och i sin tur följer ett större engagemang. Ju fler som är med och drar loket, desto lättare går det för oss.

Hur märker ni i ledningen att engagemanget växer?

– Det är något vi hör på pratet i butikerna, att medarbetarna visar en annan glöd. Men jag tror också att det är viktigt för oss att upprätthålla det här engagemanget med att fortsätta att ha en hög kunskapsnivå. Därför måste vi försöka motverka att kunskapsnivån sjunker tillbaka, därför är jag väldigt nöjd med hur Vizuera följer upp och håller kontakt med varje deltagare – det tycker jag är ett mycket bra sätt att säkerställa att kunskapen lever vidare.

Några andra fördelar du har märkt?

– Som det känns nu har vi idag mycket bättre säljdata att gå på än vi hade för tre, fyra år sedan. Men att enbart använda oss av exaktare säljdata hjälper oss inte att bli framgångsrika, utan det först i kombination med att medarbetarna har utbildats och fått nya kunskaper i att kunna tolka säljdatan som har fått alla pusselbitar på plats.

Kontakta oss gärna för mer information om hur vi kan utveckla dig och ditt företag framåt.